Nákupný košík
Zrušiť
Košík je prázdny
Spolu 0,00 €
Zobraziť košík

Reklamačný poriadok

REKLAMAČNÝ PORIADOK

 

Reklamáciou sa rozumie uplatnenie práva zo zodpovednosti za vady tovaru/služby kupujúcim.

 

Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim od predávajúceho prostredníctvom internetového obchodu:www.danodrevo.sk

 

ODPORÚČANÝ POSTUP PRI PREBERANÍ TOVARU KUPUJÚCIM

 

Kupujúci je povinný prehliadnuť tovar v čase jeho prevzatia. V prípade zistenia mechanického poškodenia obalu tovaru, má kupujúci povinnosť skontrolovať stav tovaru, pričom v prípade zistenia jeho poškodenia vyhotoviť obrazový a písomný záznam o poškodení za prítomnosti doručovateľa/prepravcu.

 

Zodpovednosť za škodu spôsobenú v čase prepravy znáša dopravca. Na základe vyhotoveného záznamu bude kupujúcemu po vybavení škodovej udalosti s dopravcom poskytnutá primeraná zľava na tovar, prípadne mu bude dodaný nový tovar.

 

Reklamácie uplatnené v nadväznosti na mechanické/vizuálne poškodenie tovaru, ktoré nebolo zjavné a nebolo možné ho spozorovať pri prevzatí zásielky, je nevyhnutné uplatniť bezodkladne po jeho zistení. Neskoršie uplatnené reklamácie tovaru nebude možné zo strany predávajúceho uznať.

 

Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim. Záruka sa nevzťahuje na obvyklé opotrebovanie tovaru (alebo jeho časti) spôsobené užívaním.

 

Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má tovar pri prevzatí kupujúcim, a tiež za vady, ktoré sa vyskytujú po prevzatí tovaru v zákonnej záručnej dobe.

 

PODMIENKY A POSTUP UPLATNENIA REKLAMÁCIE TOVARU

 

Kupujúci odošle písomnú notifikáciu o reklamácii (uplatnení práva zo zodpovednosti za vady) predávajúcemu prostredníctvom e-mailu, poštou alebo reklamačného formulára (ak je na internetovej stránke predávajúceho dostupný).

 

Kupujúcemu bude bez zbytočného odkladu zaslaná notifikácia o spracovaní podnetu na reklamáciu.

 

Kupujúci (po dohode s predávajúcim alebo na základe vlastného rozhodnutia) zašle tovar na adresu sídla prevádzky predávajúceho spolu s príslušenstvom a príslušnou dokumentáciou deklarujúcou uplatnenie reklamácie (najmä meno a priezvisko, adresa trvalého pobytu/adresa na doručovanie, číslo objednávky, číslo účtovného dokladu, deň prevzatia tovaru, deň zistenia vady, popis vady, číslo bankového účtu, prípadne návrh riešenia uplatnenej reklamácie).

 

Pri uplatnení iných práv vyplývajúcich zo zodpovednosti za vady (t. j. práva na výmenu tovaru, práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy a práva na primeranú zľavu), postupuje kupujúci obdobne ak je to účelné. Uvedeným postupom nie je vylúčená predchádzajúca telefonická alebo e-mailová notifikácia adresovaná predávajúcemu s podstatnými informáciami a prípadným návrhom nápravy (ak je to účelné a možné, napr. návrh zľavy na zakúpený tovar/službu a pod.).

 

Pri preprave vadného tovaru za účelom reklamácie predávajúcemu, je kupujúci (spotrebiteľ) povinný odovzdať tovar na prepravu kompletne a vo vhodnom obalovom prevedení, ktorý vyhovuje prepravným požiadavkám predmetného tovaru – čím sa účelne zabezpečí jeho preprava bez neprimeraného rizika poškodenia pri preprave. Predávajúcemu nevzniká povinnosť prevziať na reklamáciu tovar, ktorý nebude vhodne zabalený a odovzdaný s kompletným príslušenstvom v zmysle tohto reklamačného poriadku.

 

Reklamovaný tovar kupujúci odosiela predávajúcemu na vlastné náklady najhospodárnejším spôsobom prepravy, pričom v prípade oprávnenej a uznanej reklamácie mu budú finančné prostriedky vynaložené na uplatnenie svojho práva zo zodpovednosti za vady u predávajúceho nahradené (prepravné a balné).

 

VYBAVENIE REKLAMÁCIE

 

Predávajúci poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie. Potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.

 

Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni (pozn. lehota nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť).

 

Ak predávajúci zodpovedá za vadu predanej veci, kupujúci má voči nemu právo:

 

na odstránenie vady opravou/doplnením alebo výmenou,
právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny,
alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.

 

Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti. V prípade nemožnosti opravy/nápravy tovaru má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť. V prípade neodstrániteľnej vady ktorá nemá vplyv na funkciu a/alebo účel zakúpeného tovaru, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.

 

Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré z týchto práv uplatňuje, je predávajúci povinný určiť spôsob vybavenia reklamáciepodľa možností bez zbytočného odkladu.

 

Ak predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu. Na náklady spotrebiteľa spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom (pozn. kupujúcimusí právo uplatniť u predávajúceho najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opravenej alebo náhradnej veci, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne).

 

Predávajúci nenesie zodpovednosť za vady, ktoré vznikli v príčinnej súvislosti s mechanickým poškodením výrobku, užívaním výrobku v nevhodných podmienkach (chemicky nevhodné, prašné, vlhké prostredie, priame slnko a pod.).

 

Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu rozhodnutím (alt. dohodou s kupujúcim) niektorým z nižšie uvedených spôsobov;

odovzdaním opraveného/doplneného tovaru,
výmenou tovaru za nový tovar,
vrátením kúpnej ceny tovaru,
poskytnutím zľavy na tovar,
neuznaním reklamácie.

Kupujúci má právo na úhradu nevyhnutných nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s riadnym a oprávneným uplatnením práv zo zodpovednosti za vady v zmysle a za podmienok podľa platných právnych predpisov a tohto reklamačného poriadku.

 

V prípade neuznania reklamácie nevzniká kupujúcemu v postavení spotrebiteľa nárok na náhradu nákladov spojených s uplatnením a vybavením reklamácie. Odlišne od predchádzajúcej vety vzniká predávajúcemu nárok na náhradu škody v prípade zjavného zneužitia práv kupujúceho.

 

ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV (ARS)

 

Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavým stanoviskom, alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ je oprávnenýpodať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 11 a nasl. zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov.

 

Kupujúci v postavení spotrebiteľa môže podať podnet/sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia (spotrebiteľských) sporov, ktorá je dostupná online na adrese: https://consumer-redress.ec.europa.eu/index_sk.

 

Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov je oprávnený využiť kupujúci v postavení spotrebiteľa – fyzická osoba, ktorá pri uzatvorení a plnenia spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci svojho predmetu podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania v lehote jedného roka odo dňa doručenia zamietavého stanoviska na podnet zo strany predávajúceho, alebo márnym uplynutím 30 dňovej lehoty na obdržanie stanoviska predávajúceho. Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov sa týka výhradne sporu medzi kupujúcim v postavení spotrebiteľa a predávajúcim, a vzťahu vychádzajúceho z kúpnej / spotrebiteľskej zmluvy. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmluvy uzatvorenej na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20,00 EUR. Ďalšie informácie o alternatívnom riešení sporov nájdete v Obchodných podmienkach.